MOKYKLOS VIZIJA
TYRINĖJANTIS, KURIANTIS IR AUGANTIS VAIKAS
MOKYKLOS MISIJA
Kurti aplinką, kurioje kiekvienas vaikas yra vertinamas ir visapusiškai ugdomas pagal savo galias, kur prasmingai mokoma(si), kuriama bendruomenė, puoselėjamos vertybės ir gerbiama tautos istorija
MOKYKLOS VERTYBĖS
TOLERANCIJA. ATSAKOMYBĖ. KŪRYBIŠKUMAS.
TOLERANCIJA
- vaiko unikalumo, poreikių, jausmų ir orumo pripažinimas;
- saugios aplinkos kūrimas ir tausojimas;
- tautos kultūros ir tradicijų puoselėjimas.
ATSAKOMYBĖ
- sąžiningas pareigų atlikimas;
- rūpinimasis savimi ir kitais;
- mokymasis visą gyvenimą.
KŪRYBIŠKUMAS
- laisvai reiškiamos mintys ir idėjos;
- sąlygos saviraiškai ir kūrybai;
- kuriama pozityvi, tobulėti skatinanti aplinka.
VEIKLOS PRIORITETAI
- Patyriminis mokymasis, STEAM veikla.
- Tvarumas (gamtosauginis, ekologinis ugdymas).
- Sveikatos stiprinimas (socialinė-emocinė ir fizinė sveikata).
- Tautiškumo, pilietiškumo ugdymas.
TAURAGĖS VAIKŲ REABILITACIJOS CENTRAS-MOKYKLA „PUŠELĖ“
UGDYMO KOKYBĖS SAMPRATA
Skiriama: Struktūros kokybė ir Procesų kokybė.
SRUKTŪROS KOKYBĖS ELEMENTAI
Finansavimas
Vadovai tikslingai numato finansinių išteklių paskirstymo prioritetus. Apie finansinę būklę, prioritetus informuojama bendruomenė, kuri aktyviai prisideda prie išteklių valdymo teikdama pasiūlymus. Mokyklos finansiniai ištekliai papildomi vietos ir tarptautinių projektų lėšomis.
Pedagogų kvalifikacija
Vyksta nuolatinis pedagogų tobulėjimas. Mokytojai dalijasi savo patirtimi (įstaigoje ir už jos ribų). Geba dirbti komandose (specialistai – mokytojai – tėvai), aktyviai dalyvauja darbo grupėse, siekiančiose tobulinti darbo praktiką. Nuolat reflektuoja, įsivertina savo pedagoginės praktikos stipriąsias ir silpnąsias puses.
Fizinė aplinka
Fizinė aplinka saugi, funkcionali, estetiška, skatinanti vaikus veikti, tyrinėti ir atrasti. Tenkina vaiko fizinius, protinius ir emocinius poreikius, atitinka vaikų amžių ir higienos normas.
Ugdymo proceso planavimas
Veikla atsakingai planuojama, siekiant vaikų gebėjimų pažangos, atsižvelgiant į kiekvieno ugdytinio asmeninę ūgtį. Ugdymo procesas individualizuojamas ir diferencijuojamas. Orientuojamasi į patirtinį, šiuolaikišką ugdymą, inovacijas. Užtikrinamas programų tęstinumas. Sudaromos galimybės ugdymuisi netipinėse aplinkose.
Personalas
Darbuotojams užtikrintos saugios darbo sąlygos. Vyksta pagarbus, į vaiko gerovę nukreiptas bendravimas ir bendradarbiavimas. Palaikomas geras mikroklimatas.
PROCESO KOKYBĖS ELEMENTAI
Ugdymo(si) proceso organizavimas
Pagarba vaiko individualumui, savitumui. Vaikas – aktyvus ugdymo(si) proceso dalyvis. Ugdymas orientuotas į vaiką bei jo ugdymo(si) galimybes, patirtį, gebėjimus, specialiuosius poreikius. Teikiama savalaikė profesionali pagalba. Taikomi aktyvūs mokymo(si) metodai. Nuosekliai ir rūpestingai vertinami vaiko pasiekimai, stebima pažanga. Kuriamas prasmingas ugdymo turinys.
Ugdymo(si) aplinka
Funkcionali, dinamiška, nukreipta ugdymosi tikslų įgyvendinimui. Stimuliuojanti, šiuolaikiška skatinanti vaiką veikti, judėti. Vaikas įtraukiamas į savo aplinkos kūrimą. Sukurta aplinka (erdvės, priemonės) sudaro sąlygas ugdyti visas vaiko kompetencijas. Siekiama tikslingo ir efektyvaus aplinkų panaudojimo.
Mokyklos kultūra
Mokykla kuria savitas tradicijas, bendruomenė dalyvauja jų kūrime. Bendruomenės nariai įsitraukia į veiklą, suvokia savo instituciją kaip lanksčią ir atvirą kaitai. Rūpinamasi įvaizdžio kūrimu, tinkamu reprezentavimu.
Bendradarbiavimas su šeima
Tėvai aktyviai dalyvauja ugdymo procese. Vykdomas tėvų švietimas, naudojami įvairūs tėvų informavimo būdai. Vyksta komandinis darbas tarp mokytojų ir specialistų teikiant pagalbą vaikui, šeimai.
Vaiko pasiekimai
Sukurta vaiko pažangos ir pasiekimų vertinimo sistema. Vaikų pažanga akivaizdi, atitinkanti pedagogų ir tėvų lūkesčius. Tėvai informuojami apie vaiko pasiekimus ir dalyvauja vaiko pažangos vertinime.
_______________________________
PRITARTA
Mokytojų tarybos posėdyje 2021-11-30, protokolo Nr. M-6